De keuze om wel of niet schoon te maken tijdens kantooruren is voor ieder bedrijf anders. De redenen verschillen namelijk per situatie. Steeds vaker kiezen bedrijven en kantoren ervoor om dagschoonmaak uit te laten voeren. In andere sectoren, zoals productie, gaat de voorkeur uit naar avondschoonmaak. Binnen onze industrie is een flexibele houding noodzakelijk. Zo kunnen we snel schakelen en inspelen op de wensen van onze opdrachtgevers.

Schoonmaken tijdens kantooruren

Hoewel schoonmaken tijdens kantooruren vaak niet de voorkeur heeft, zijn er toch mogelijkheden om het pand te reinigen zonder te veel overlast te veroorzaken. Met name periodieke werkzaamheden als een gevelreiniging of glasbewassing kunnen prima gedaan worden als er medewerkers aanwezig zijn op kantoor. Bij dergelijke werkzaamheden zijn onze medewerkers niet in het pand aanwezig en de gevel en ramen hoeven niet iedere week gereinigd te worden.

In het geval dat een opdrachtgever behoefte heeft aan wekelijkse of zelfs dagelijkse werkzaamheden, dan stellen we samen een praktische planning op. Met name stofzuigen en het schoonmaken van werkplekken onder werktijd is een uitdaging. De overlast is groter. Wij gaan daarom met onze klanten in gesprek om te bespreken op welke tijden kantoorschoonmaak het beste uitgevoerd kan worden. Op deze manier zoeken we altijd samen met klanten naar een oplossing en maken we de klus tegelijkertijd leuker voor ons personeel.  Schoonmaken tijdens kantooruren zorgt dan ook voor een betere relatie tussen schoonmaker en klant.

Onze opdrachtgevers zien dat er schoongemaakt wordt en dat doet veel voor de beleving.

Schoonmaken na kantooruren

Schoonmaken net voor- en/of net na kantoortijden is voor veel bedrijven de perfecte uitkomst. Begrijpelijk, want dit zorgt voor minder overlast. Het personeel kan ongestoord aan de slag. Ook beginnen medewerkers diezelfde of de volgende dag op een schone werkplek. Maar door tijdens kantooruren schoon te maken, krijgt een schoonmaker zo een veel betere binding met de alle aanwezigen op kantoor. We hechten namelijk veel waarde aan onze persoonlijke relatie met opdrachtgever en ons personeel.

Keuze is afhankelijk van diverse factoren

Uiteraard zijn er altijd ruimtes waarbij schoonmaken tijdens openingsuren erg lastig is, denk aan scholen bijvoorbeeld. Maar in het algemeen zullen bezoekers en gebruikers van een pand goed begrijpen dat er schoongemaakt moet worden en daar ook rekening mee houden.

Jij als manager of eigenaar en wij als professioneel schoonmaakbedrijf hebben uiteindelijk maar één doel: samen willen we jouw kantoorpand zo schoon en fris mogelijk houden. Daarvoor is een flexibele instelling en met elkaar meedenken noodzakelijk.

Voor ieder vraagstuk een passende oplossing

Dankzij onze jarenlange ervaring binnen de branche, weten wij voor ieder vraagstuk een passende oplossing te bedenken. Uiteraard altijd in goed overleg met jou. Samen stellen we een haalbaar plan van aanpak en schoonmaakplanning op. Zo weet je zeker dat jij en je medewerkers werken in een hygiënische en gezonde omgeving.